Czym kieruje się kupiec sieci handlowej?

Wywiad z kupcem dużej sieci handlowej [część 1/4]

Dla kupców z sieci handlowych liczy się tylko cena… Tak często sytuację spostrzegają handlowcy reprezentujący dostawców. A jaka jest perspektywa kupca?

Zapraszamy do obejrzenia rozmowy z Agnieszką Kabat, szefową działu zakupów w jednej z dużych sieci handlowych. W pierwszej części rozmawiamy o tym, na co zwraca uwagę kupiec przy wyborze dostawcy.

W drugiej części wywiadu rozmawiamy o relacjach w negocjacjach.

Szkolenia STS z tego tematu:

Najbliższe otwarte szkolenia handlowe:
 
Szkolenie sprzedażowe: Techniki sprzedaży i negocjacje cenowe »
Szkolenie otwarte: Warszawa, 12-13 lutego 2020 r.
 
Szkolenie zakupowe: Negocjacje zakupowe »
Szkolenie otwarte: Warszawa, 13-14 maja 2020 r.

Skomentuj:

3 komentarze

  1. @Mateusz

    Zdecydowanie warto mieć przygotowane strategie handlowe do obu sytuacji. I jednocześnie być bardzo uważnym w kontakcie z klientem. Bo nasze nastawienia (nawet jeśli wynikają ze „statystycznych” doświadczeń np. z kupcami z działu zakupów) mogą być całkowicie nietrafne w kontakcie z konkretnym, żywym człowiekiem.

    A w przypadku naszych usług jest jeszcze o tyle ciekawie, że np. gdy rozmawiamy na temat szkolenia z negocjacji zakupowych, to dział zakupów jest użytkownikiem usługi, a HR bywa „strażnikiem budżetu”. Takie odwrócenie stereotypowych ról 😉

    Odpowiedz
  2. Ciekawe jest to, że oferując ten sam rodzaj serwisu, nasi klienci przyglądają się mu z zupełnie różnych stron, w zależności od tego, czy dostawców wybiera użytkownik usługi (u nas zazwyczaj dział HR), czy też dział zakupów. Myślę, że dobry handlowiec powinien mieć gotowe 2 różne strategie na te dwie okazje.

    Odpowiedz
  3. Super rozmowa! Pozdrawiam zarówno Agnieszkę jak i Ciebie Jacku.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Przed wysłaniem komentarza, prosimy o zapoznanie się z naszą polityką prywatności.