Szkolenie
Negocjacje zakupowe

Jak negocjować korzystne kontrakty z dostawcami i podwykonawcami?
 
 

Pobierz ofertę
Wpisz swój adres e-mail, a natychmiast wyślemy Ci naszą ofertę 🙂
Wyślij do mnie ofertę
Interesują mnie...
Szkolenie grupowe zamknięte – tylko dla mojej firmy
Szkolenie grupowe otwarte – osoby z różnych firm w jednej grupie
Szkolenie indywidualne – tylko dla mnie

lub

Szkolenie „Negocjacje zakupowe”

Czy to dla mnie?

 
Czy jesteś jedną z tych osób?

  • Prowadzisz rozmowy zakupowe lub negocjacje z dostawcami, vendorami lub wyłączonymi dystrybutorami produktów / usług?
  • Ustalasz warunki realizacji kontraktów z podwykonawcami?
  • Jesteś np. kupcem, specjalistą ds. zakupów, product managerem, kierownikiem lub inżynierem kontraktu, asystentem kupca, specjalistą ds. zaopatrzenia itp.?
  • Szukasz szkolenia dla działu zakupów, odpowiadającego za zakupy produktów lub usług podwykonawców?
  • Jesteś doświadczonym kupcem i poszukujesz dodatkowych możliwości?
  • Przygotowujesz się do prowadzenia negocjacji zakupowych?
  • Chcesz się rozwijać?

To szkolenie jest dla Ciebie!

Do jakich sytuacji?

 
Czy szukasz dodatkowych możliwości?

  • Jak osiągać swoje cele w negocjacjach z dostawcami, podwykonawcami lub vendorami?
  • Jak kontrolować przebieg negocjacji?
  • Jak radzić sobie z grami i manipulacjami handlowców?
  • Jak w rozmowie zweryfikować wiarygodność dostawcy?
  • Jak wzmocnić swoją siłę negocjacyjną w sytuacji „rynku dostawcy” / „rynku podwykonawcy”?
  • Jak zbudować swoją pozycję w negocjacjach z „monopolistą” (gdy kupiec ma ograniczony wybór)?
  • Jak poznać o co faktycznie „gra” druga strona?
  • Jak rozpoznać blef i realne możliwości dostawcy?
  • Jak wyjść z impasu, gdy obie strony „stają pod ścianą” i wydaje się, że nie ma możliwości współpracy?
  • Jak wynegocjować korzystne warunki handlowe i domykać kontrakty zgodnie z celami Firmy?
  • Jak skutecznie wyegzekwować realizację ustaleń?

Znajdziesz je na tym szkoleniu.

Program szkolenia

 
Kluczowe punkty programu szkolenia:

  • Cele i strategie negocjacji z dostawcami
  • Przygotowanie do negocjacji zakupowych
  • Etapy negocjacji kupieckich
  • Kontrolowanie procesu negocjacji
  • Kreowanie pozycji „Ważnego Klienta”
  • Nieświadome programy komunikacyjne
  • „Test kupiecki”, gry i techniki zakupowe
  • Badanie granic możliwości handlowych dostawcy
  • Negocjacje z „monopolistą”
  • Trudne sytuacje negocjacyjne
  • Asertywność w negocjacjach zakupowych
  • Radzenie sobie z grami i manipulacjami
  • Wychodzenie z impasu w negocjacjach
  • Negocjacje cenowe i strategia wymian
  • Domykanie kontraktów
  • Egzekwowanie ustaleń podczas realizacji kontraktu

Skontaktuj się z nami aby otrzymać pełny program szkolenia z negocjacji zakupowych.

Pobierz ofertę

lub

Metody szkolenia z negocjacji zakupowych

Jak pracujemy?

Szkolenie warsztatowe opiera się na nauce przez doświadczenie:

  • Wraz z uczestnikami określimy sytuacje w negocjacjach z dostawcą lub podwykonawcą, którymi się zajmiemy. Będziesz mógł wskazać na konkretne sytuacje z Twoich realiów.
  • Tak powstanie scenariusz scenki. Zaprosimy uczestników do jej odegrania i nagrania na kamerę (na filmie obok znajdziesz przykład takiej scenki z naszym udziałem).
  • Wspólnie przeanalizujemy nagranie – szukając optymalnych rozwiązań bez oceniania uczestników.
  • Pokażemy nowe narzędzia komunikacyjne i handlowe, adekwatne do tej sytuacji i możliwych reakcji dostawcy / podwykonawcy.
  • Następnie będziesz mógł przećwiczyć nowe umiejętności ze wsparciem trenerów.
  • Jeśli masz specyficzne sytuacje, o których nie chcesz rozmawiać na forum grupy – będziesz mógł skorzystać z oddzielnych, indywidualnych konsultacji z trenerami (na koniec warsztatu). Mogą dotyczyć np. trudnych sytuacji, specyfiki Twojej branży, gier handlowych i manipulacji handlowców z którymi się spotykasz i wielu innych…

Jak analizujemy scenki?

W komentarzach do filmu z naszym udziałem pokazujemy, na co zwracamy uwagę analizując sposób prowadzenia rozmowy z dostawcą przez kupca.

Pobierz ofertę

lub

Kto prowadzi szkolenia zakupowe?

Mirosław Smoczyński

Mirosław Smoczyński

Od ponad 20 lat prowadzę negocjacje handlowe – zarówno z pozycji kupca, jak i dostawcy.

Na początku mojej kariery zawodowej zajmowałem się psychoterapią. W latach 90-tych przeszedłem do biznesu. Założyłem własną firmę, sprzedawałem jej produkty i usługi, z czasem zacząłem zarządzać zespołem handlowców.

Od wielu lat zajmuję się także projektami rozwojowymi. W 2000 roku założyłem firmę STS. Prowadzę m.in. doradztwo oraz coaching indywidualny dla kupców. Publikuję też artykuły i poradniki.

Specjalizuję się w doradztwie i projektach z zakresu umiejętności: negocjacji, managerskich i efektywnej komunikacji.

Prywatnie jestem pasjonatem podróży, motocykli i fotografii.

Rafał Mysiorek

Rafał Mysiorek

Od blisko 20 lat prowadzę negocjacje z kontrahentami.

Doświadczenia zawodowe zdobywałem głównie w dużych korporacjach (Mars, Cadbury Wedel, Novartis Alima-Gerber). Przeszedłem ścieżkę od przedstawiciela handlowego do szefa sprzedaży. Obecnie zarządzam własną firmą handlową, w której odpowiadam m.in. za negocjacje z dostawcami.

Z czasem zacząłem przygotowywać projekty szkoleniowo-rozwojowe dla kupców, handlowców i menedżerów. Od 2003 roku jestem współwłaścicielem STS. Posiadam certyfikat trenera EAGT oraz doświadczenie w prowadzeniu treningów grupowych jako psychoterapeuta Gestalt.

Specjalizuję się w szkoleniach i konsultacjach z zakresu negocjacji zakupowych, zarządzania oraz komunikacji.

A w wolnym czasie realizuję swoją pasję, czyli podróże motocyklowe. Przejechałem m.in. całą trasę z RPA do Polski.

Jacek Jóźwiak

Jacek Jóźwiak

Od ponad 10 lat prowadzę negocjacje handlowe.

Początki mojej kariery zawodowej to zarządzaniem zespołem wolontariuszy w organizacji pozarządowej. W biznesie zacząłem zdobywać doświadczenia negocjacyjne – początkowo w sieci Auchan-Elea, a następnie we własnej firmie handlowej.

Doskonaląc swój warsztat trenerski, ukończyłem XIII Szkołę Liderów Społeczeństwa Obywatelskiego oraz Szkołę Trenerów Organizacji Pozarządowych.

Z STS na stałe współpracuję od 2008 roku. Specjalizuję się w szkoleniach negocjacyjnych, sprzedażowych, handlowych, i managerskich. Odpowiadam także za negocjacje z klientami i organizację szkoleń.

Prywatnie jestem pasjonatem gór i podróży. Konsekwentnie zdobywam koronę polskich gór.

Pobierz ofertę

lub

Poznaj nas bliżej

Nasze artykuły
z zakresu negocjacji

Gry i taktyki w negocjacjach

Autor: Mirosław Smoczyński
 

Kupcy i dostawcy często rywalizują w grach handlowych. Niektórzy są gotowi „zagrać się na śmierć”. Czy w ogóle warto grać w gry handlowe? A jeśli tak, to po co?

Przeczytaj

Wszystko zależy od ceny…

Gry handlowe
 

Gdy rozpoczynam negocjacje handlowe z klientem, na moje pytanie o możliwość współpracy często słyszę: Niewykluczone, ale wszystko zależy od ceny.

Jak odejść od rozmowy o cenie?
 

Przeczytaj

Już mam dostawcę…

Gry handlowe
 

Gdy staram się pozyskać nowego klienta, często słyszę: Już mam dostawcę, niby dlaczego miałbym robić jakieś zmiany?

Jak dalej prowadzić rozmowę handlową?
 

Przeczytaj

Proszę mówić, ja mam podzielność uwagi…

Gry handlowe
 

Rozpoczynając spotkanie handlowe, usłyszałem ostatnio od klienta: Proszę mówić, ja mam podzielność uwagi, tylko napiszę króciutkiego maila.

Jak ściągnąć uwagę klienta?
 

Przeczytaj

Gdy klient „ma tylko kilka minut”

Gry handlowe
 

Rozpoczynając spotkania z klientami, co jakiś czas spotykam się z sytuacją, gdy klient mówi: Mam teraz na głowie sporo spraw i mam tylko kilka minut na rozmowę.

Jak zdobyć czas klienta?
 

Przeczytaj

Jak wyrwać z rutyn i nastawień zespół handlowy?

Zarządzanie zespołem handlowym
 

Jak powstają nastawienia i rutyny w komunikacji? Które ich aspekty są korzystne, a które nie? Co może wpływać korzystnie na nastawienia klientów? Jak radzić sobie z własnymi nastawieniami?

Przeczytaj

Doświadczony handlowiec nie realizuje targetów

Zarządzanie zespołem handlowym
 

Handlowiec z dużym doświadczeniem trafia do nowej firmy. I okazuje się, że nie jest w stanie zrealizować swoich planów sprzedażowych. Co jest przyczyną trudności?

Przeczytaj

Co wyróżnia to szkolenie
– opinie uczestników

Opinia kupca sieci handlowej

 

Nagrywanie i analizowanie filmików – był to nietypowy, ale niezwykle trafiony sposób zwrócenia uwagi na problemy w negocjacjach z dostawcami. Prowadzący podawali przykłady, jak można było wyjść z danej sytuacji. Plus ćwiczenia w grupach, praca ze wskazówkami trenera

 
5 gwiazdek
Kupiec
Carrefour Polska

Opinia menedżera projektu

 

Trenerzy przytaczają realne sytuacje i konkretne przykłady, które pozwalają lepiej zrozumieć tematykę. Reagują na potrzeby i uwagi uczestników, elastyczne dopasowują tematy. Scenki pozwalały poznać siebie, swoje mocne i słabe strony w negocjacjach.

 
5 gwiazdek
Menedżer Projektu
Leroy Merlin Polska

Opinia kupca

 

Zajęcia praktyczne, zwłaszcza fragmenty z kamerą i analizą własnej pracy. Mogłam zrozumieć, gdzie popełniam błędy w czasie negocjacji z dostawcą. Szczególnie przydatne były dla mnie pokazane drogi wyjścia z impasu i rozwiązywanie trudnych sytuacji z dostawcami.

 
5 gwiazdek
Kupiec
TXM S.A.

Opinia kierownika kontraktu

 

Bardzo dobre szkolenie, z dużą częścią warsztatową, dostosowane do grupy. Otwiera nowe spojrzenie na negocjacje z podwykonawcami. Symulacje rozmów dały mi więcej, niż wykład.

 
5 gwiazdek
Kierownik Robót
Budimex

Opinia product managera

 

Scenki negocjacyjne pokazały nowe możliwości, inne pomysły. W jasny sposób obrazowały trudne sytuacje w negocjacjach z dostawcą. Trenerzy dokładnie pokazywali, co jest trudnością w negocjacjach, jak możemy ją pokonać, z jakich narzędzi skorzystać.

 
5 gwiazdek
Product Manager
Top Secret Sp. z o.o.

Opinia product managera

 

Szkolenie było szalenie interesujące, ciężko wybrać najlepszy fragment. Ćwiczenia i scenki sytuacyjne, nieświadome programy komunikacyjne, pokazanie jak odmówić bez strat, wyjście z impasu – to sytuacje z vendorami, z którymi miewam do czynienia. Z mojej strony 5+.

 
5 gwiazdek
Product Manager
ABC Data S.A.

Opinia specjalisty ds. marketingu

 

Przywoływanie konkretnych przykładów i zachowań w negocjacjach – pomagają zobrazować i osadzić w rzeczywistości przekazywaną wiedzę. Wyjaśnienie mechanizmów i etapów negocjacji, zasad gry, sposobów wyjścia z impasu. Prowadzący w nietypowy sposób pokazali, na co zwracać uwagę podczas rozmów handlowych.

 
5 gwiazdek
Specjalista ds. marketingu
mBank

Opinia specjalisty ds. reklamacji

 

Szkolenie o ciekawej formie. Scenki – nagrane, a następnie odtwarzane i analizowane szczegółowo pozwoliły dogłębnie zrozumieć problem egzekwowania ustaleń od podwykonawcy. Duży plus za 2 trenerów prowadzących i związaną z tym możliwość ćwiczeń!

 
5 gwiazdek
Specjalista w Biurze Gwarancji i Reklamacji
Budimex

Opinia menedżera ds. szkoleń

 

Bardzo ciekawe i praktyczne oraz zachęcające do refleksji nad własną pracą szkolenie. Zajęcia na bardzo wysokim poziomie – rzetelność, kompetencje, terminowość. Serdecznie polecam – sprawdzona firma, bardzo kompetentni trenerzy biznesu, a przy tym niezwykle sympatyczni…

 
5 gwiazdek
Robert Kasperczyk
Menedżer ds. szkoleń, Oknoplast

Pobierz ofertę

lub

Formy szkolenia z negocjacji zakupowych

w grupie do 14 osób z różnych firm.

Oprócz praktycznego warsztatu, zyskujesz możliwość wymiany doświadczeń z innymi osobami prowadzącymi negocjacje.

Najbliższe szkolenie:
„Negocjacje zakupowe”
Warszawa, 18-19 listopada 2019 r.

Szkolenie
warsztatowe

Szkolenie w grupie powyżej 5 osób z Twojej firmy.

Warsztaty zakładają aktywny udział uczestników.

Dzięki wykorzystaniu case study zajmujemy się realnymi sytuacjami negocjacyjnymi uczestników.

Praca z kamerą umożliwia obiektywne przyjrzenie się realnym mechanizmom komunikacyjnym. Zaangażowanie dwóch trenerów pozwala na indywidualny, praktyczny trening umiejętności prowadzenia negocjacji zakupowych.

Gra negocjacyjna. Opiera się na scenariuszach negocjacji, przygotowanych specjalnie dla Twojej Firmy – zgodnie z realiami rynku na którym działa.

Uczestnicy w małych grupach prowadzą kilkudniowy proces negocjacji. Pozwala to na indywidualny trening, natychmiastowy feedback i korektę.

Podsumowaniem jest pomiar wyników ilościowych i jakościowych.

Szkolenie
dla małej grupy

Rozwiązanie dla grup 1-3 osób.

To alternatywa dla szkoleń otwartych. Zapomnij o odwołanych szkoleniach, dalekich dojazdach, odległych terminach…

Szkolenie ma formę cyklu 3-godzinnych spotkań. Wykorzystujemy m.in. pracę z kamerą, pracę z case’ami, mini-symulacje i wymianę doświadczeń.

Etapy pracy

1 etap

PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA Z NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH

Aby dostosować program do Twoich oczekiwań i specyfiki Firmy, proponujemy spotkanie z grupą uczestników, ich przełożonym oraz obserwację przez trenera STS realnie prowadzonych negocjacji zakupowych (np. spotkań z dostawcami lub podwykonawcami).

Na tej podstawie przygotujemy propozycję programu szkolenia, którą przedstawimy do Twojej konsultacji i decyzji.

2 etap

REALIZACJA SZKOLENIA Z NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH

Dzięki wcześniej zabranej wiedzy oraz wspólnie ustalonemu zakresowi dostarczamy szkolenie, które jest dopasowane do specyfiki Twojej Firmy i rynku, na którym prowadzisz negocjacje.

Szkolenie warsztatowe prowadzi 2 trenerów. Umożliwia to indywidualny trening i pracę z kamerą.

Wspólnie ustalamy termin i przyjeżdżamy w wybrane przez Ciebie miejsce szkolenia. Warsztaty trwają najczęściej 2 lub 3 dni.

3 etap

WSPARCIE WE WDROŻENIU

Gwarantujemy serwis poszkoleniowy – bezpłatne konsultacje telefoniczne i mailowe dla wszystkich uczestników przez 6 miesięcy.

Po kilku tygodniach proponujemy follow-up, podczas którego uczestnicy koncentrują się na poszukiwaniu rozwiązań trudnych sytuacji, z którymi zetknęli się wdrażając nowe umiejętności negocjacyjne.

Innym wspierającym rozwiązaniem jest Trening Symulacyjny STS – symulacja oparta na scenariuszach negocjacji zakupowych, przygotowanych specjalnie dla Twojej Firmy.

Dodatkowo proponujemy szkolenie menedżerskie, dzięki któremu bezpośredni przełożeni będą mieli możliwość wspierania pracowników we wdrażaniu nowych umiejętności.

Pobierz ofertę

lub

Kogo już szkoliliśmy?

Szkolenia
dla FMCG

ArtCoffee Sp. z o.o.
Avon Cosmetics Polska Sp. z o.o.
Cereal Partners Poland Toruń-Pacific Sp. z o.o.
Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o.
Colgate-Palmolive Poland Sp. z o.o.
EuroSer Sp. z o.o.
Mars Polska Sp. z o.o.
Maspex Wadowice Sp. z o.o.
Mondelez Europe Services GmbH (LU Polska)
Premium Foods S.A.
Sawex Sp. z o.o.
Wyborowa S.A. (V&S Luksusowa)

Szkolenia
dla retail

Adidas Poland Sp. z o.o.
Bać-Pol S.A.
BigStar LTD Sp. z o.o.
Carrefour Polska Sp. z o.o.
Charlie Food & Friends Sp. z o.o.
Digel Polska Sp. z o.o.
Galeria Pomorska Investments Sp. z o.o.
Kolporter S.A.
Leroy Merlin Polska Sp. z o.o.
Redan S.A.
TOP SECRET Sp. z o.o.
Trawena S.A.
TXM S.A.
VisionOptyk

Szkolenia
dla IT

ABC Data S.A.
Action S.A.
Assa Abloy Poland Sp. z o.o.
Bluerank Sp. z o.o.
BULiGL
Cross Sp. z o.o.
DPS Software Sp. z o.o.
Eagle Eye Staffing Solutions
Eventim Sp. z o.o.
Hunters Sp. z o.o.
Indata Solutions S.A.
Infover Sp. z o.o.
International Data Group Poland S.A.
Lufthansa Systems Poland Sp. z o.o.
Marcel S.A.
MetaPack Poland Sp. z o.o.
NASK
Nokia - Touch Point Sp. z o.o.
Nowa Era Sp. z o.o.
RavNet Sp. z o.o.
Sony Poland Sp. z o.o.

Szkolenia
dla przemysłu

Arcelor Mittal Poland S.A.
Avon Operations Polska Sp. z o.o.
BP Europa SE Oddział w Polsce
Brenntag Polska Sp. z o.o.
C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
Castrol Lubricants Sp. z o.o.
Consolis Polska Sp. z o.o.
Coveris Rigid Polska Sp. z o.o.
MEWA Textil-Service Sp. z o.o.
NUCO E. i G. Kosyl s.j.
Oknoplast Sp. z o.o.
Orlen Asfalt S.A.
PKN Orlen S.A.
Plastic Omnium Auto Sp. z o.o.
Profilex Sp. z o.o. Sp. K.
Puratos Polska Sp. z o.o.
Stora Enso Wood Products Sp. z o.o.
SWM Poland GP Sp. z o.o. s.j.
Wilo Sp. z o.o.
Wzorcownia AL-BO
Yara Poland Sp. z o.o.

Szkolenia
dla branży budowlanej

Arcelor Mittal Poland S.A.
Budimex S.A.
Budlex S.A.
C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
Consolis Polska Sp. z o.o.
Lindab Sp. z o.o.
Oknoplast Sp. z o.o.
Orlen Asfalt S.A.
Real Estate Support
Saint-Gobain Polska Sp. z o.o.
Stora Enso Wood Products Sp. z o.o.
Wilo Sp. z o.o.

Szkolenia
dla mediów i firm marketingowych

Bluerank Sp. z o.o.
Creality Sp. z o.o.
CzteryCzwarte Grupa Sp. z o.o. Sp. K.
Focus Advantage Sp. z o.o.
ITI Neovision S.A.
Polska Agencja Prasowa S.A.
POS Lab International Sp. z o.o. Sp. K.
Prowokator Sp. z o.o.
Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
Wirtualna Polska S.A.

Szkolenia
dla branży finansowej

Alior Bank S.A.
Bank BPS S.A.
Bank Pocztowy S.A.
Credit Agricole Bank Polska S.A.
DnB Bank Polska S.A.
Dom Maklerski mBanku S.A.
EGB Finanse Sp. z o.o.
EGB Investments S.A.
GBS Międzyrzecz
Grupa BPS: 107 banków spółdzielczych
ING Bank Śląski S.A.
Inotis
MasterCard
mBank S.A.
mBank Hipoteczny S.A.
Open Finance SA
Plus Bank S.A.
PKO BP S.A.
PKO Leasing S.A.
TU Europa S.A.

Szkolenia
dla branży medycznej
i farmaceutycznej

Apteka Magiczna Sp. z o.o.
Bausch & Lomb Sp. z o.o.
HAYNE Polska Sp. z o.o.
JAI KUDO Polska Sp. z o.o.
Medicare Sp. z o.o.
Novartis Poland S.A.
OPDF S.A.

Szkolenia
dla innych branż

Agrii Polska Sp. z o.o.
Alliance Française
Arbena Bis
Coris Lex Services Sp. z o.o.
Fundacja UAM w Poznaniu
PLL LOT S.A. (Centralwings)
Politechnika Łódzka
Politechnika Warszawska
Poznański Park Naukowo-Technologiczny
P.P. „Porty Lotnicze”
printCARE Sp. z o.o. Sp. K.
Rolmax
SCA Hygiene Sp. z o.o.
Scotts Poland Sp. z o.o.
Sodexo Polska Sp. z o.o.
TravelPlanet.pl S.A.

Pobierz ofertę

lub

Potrzebujesz dodatkowych informacji?

Jacek Jóźwiak

Skontaktuj się z nami:

Kontakt do firmy:

STS s.c.
Szkolenia Treningi Symulacyjne

ul. Włodarzewska 57i/10
02-384 Warszawa

tel. +48 22 428 58 82
biuro@sts-szkolenia.pl

Dołącz do nas Facebook STS LinkedIn STS

Negocjacje zakupowe
5 (100%) 17 vote[s]